english Bank Silap Pindah RM66 Juta....Pendandan Rambut Jadi Jutawan Sehari | MIMPIDHIA

Bank Silap Pindah RM66 Juta....Pendandan Rambut Jadi Jutawan Sehari






SEORANG pendandan rambut dari Lakhimpur Kheri di Uttar Pradesh, India hanya sempat bergelar jutawan segera selama sehari gara-gara sebuah bank di negara itu tersilap memindahkan wang ke dalam akaun peribadinya.

Tukang gunting yang dikenali sebagai Munna itu menerima wang ‘durian runtuh’ hampir Rp1 bilion (RM66 juta) menerusi sistem pesanan ringkas (SMS) di telefon bimbitnya ketika dia sedang bekerja di kedai gunting rambut miliknya.

Alangkah terkejutnya dia apabila mesej yang diterima itu memaklumkan wang berjumlah Rs999,999,999 (RM65,520,330) telah dipindahkan ke dalam akaunnya.

“Saya sangat terkejut apabila menerima mesej berkenaan dan pada mulanya menyangka ia dihantar rakan saya yang mahu bergurau.

“Apabila saya menunjukkan mesej itu kepada rakan saya, dia memberitahu bahawa itu mesej yang dihantar oleh bank,” katanya .

Walau bagaimanapun pengurus bank berkenaan, AK Dwivedi memberitahu bahawa pihaknya telah menarik semula duit berkenaan dari akaun Munna



Terdahulu insiden sama juga pernah berlaku kepada seorang jurutera mekanikal, Sandeep Tiwari ketika dia cuba mengeluarkan wang dari Bank State of India (SBI) namun mendapati baki yang terdapat di dalam akaun miliknya hampir mencecah Rs 1 juta.59
Share on Google Plus

About mimpidhia

BUKAN SEKADAR MIMPI... SHARING IS CARING ..SEGALA KOMEN ADALAH DI ALU ALUKAN...SPAMMER ADALAH DI LARANG.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

Lazada Malaysia