english Nasib Kucing Jalanan Terbela | MIMPIDHIA

Nasib Kucing Jalanan Terbela







SEKUMPULAN kucing jalanan yang akan diusir keluar dari sebuah muzium di China terselamat, gara-gara warga netizen tempatan bangkit memprotes tindakan dari pihak muzium tersebut.

Kucing-kucing liar itu dikatakan berkeliaran di sekitar Muzium Xian Beilin yang dahulunya merupakan sebuah kuil dan terletak di tengah negara tersebut.

Bagaimanapun, detik hitam bagi kucing-kucing yang tinggal di situ bermula apabila seekor kucing dewasa telah mencederakan seorang kanak-kanak.

Difahamkan, kucing dewasa itu secara tidak sengaja telah mencakar kanak-kanak terbabit yang cuba bermain-main dengan anak haiwan tersebut.

Susulan kejadian itu, ibu kepada kanak-kanak terbabit telah membuat laporan dan mengadu kepada pihak muzium berkenaan.


Justeru, pihak muzium berkenaan memutuskan untuk menangkap kucing-kucing tersebut dan memindahkannya ke tempat lain pula.

Namun tindakan drastik daripada pihak pengurusan muzium tersebut mendapat tentangan hebat daripada netizen negara berkenaan.

Beribu-ribu pengguna media maya membanjiri akaun laman sosial Weibo muzium itu, mendesak agar kucing-kucing tersebut tidak diganggu.

“Jangan usir mereka dari rumahnya, mereka tidak mempunyai tempat tinggal, dan tidak harus dipersalahkan dalam kejadian yang berlaku,” kecam seorang pengguna media sosial.
Share on Google Plus

About mimpidhia

BUKAN SEKADAR MIMPI... SHARING IS CARING ..SEGALA KOMEN ADALAH DI ALU ALUKAN...SPAMMER ADALAH DI LARANG.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

Lazada Malaysia